En aquesta professió docent és molt important la creació
d’hàbits de treball sobre un mateix, hàbits que s’inicien amb l’autobservació i
descoberta d’un mateix. Amb això aconseguiràs un primer diagnòstic dels punts
forts i febles del teu treball com a mestra/e i dels aprenentatges.
Per començar
penso que les competències de l’assignatura, les dues primeres que són, és
autònom en l’aprenentatge i reflexionar sobre el meu propi procés d’aprenentatge
les tinc assolides, encara que alguna necessito treballar un poc més com es
arribar a conclusions elaborades. Les tres darreres competències que són, analitza
i reflexionar sobre el funcionament del centre d’Educació Infantil, analitzar
i reflexionar sobre els processos d’ensenyament-aprenentatge i per darrer,
reflexionar sobre el procés de millora, considero que aquestes estic en
procés de assolir-les, ja que encara fa pocs temps que estic al centre i no ho
he pogut assolir tot. Per tant, penso que d’aquí a final de curs haure assolit
aquestes competències amb normalitat o ho vull pensar.
Segons Phiilippe Perreenoud
hi ha 10 noves competències per ensenyar. Aquestes són les següents:
- Organitzar
situacions d’aprenentatge
Unes de les competències més especifiques que considero
que tic son treballar a partir de les representacions dels alumnes crec que és
una de les millors maneres d’ aprendre. També em considero una persona
organitzada, de tal manera que crec que dins de l’ aula i les activitats a fer
amb els alumnes, som ordenada i organitzada en tot moment. A l’ hora de fer una
programació seré una persona coordinada. Unes actituds que considero que he de
millorar i per tant treballar més són implicar en els alumnes en activitats d’
investigació, en projectes de coneixement, ja que a vegades crec que és més
fàcil treballar en fitxes, que no haver de promoure un projecte. Encara que
penso que s’ ha de treballar més en projectes que no tan en fitxes. I treballar
a partir dels errors i els obstacles d’ aprenentatge. Moltes vegades tendim a
donar resposta a l’ error de l’ infant, sense deixar que siguin ells mateixos
els qui resolguin, però del que se tractaria seria de deixar que els infants
resolguin per si sols els seus conflictes.
- Gestionar la progressió dels aprenentatges
La actitud favorable és observar i avaluar als alumnes en
situacions d’ aprenentatge i establir controls periòdics de competències. I
unes de les actituds a millorar és fer front a situacions on no tots els
infants tenen el mateix nivell que altres, i establir amb les teories que
sostenen les activitats d’ aprenentatge.
- Elaborar
dispositius de diferenciació
En aquesta competència considero que fer front a la heterogeneïtat del mateix grup-
classe. Dins de l’ aula penso que no hi ha d’ haver diferenciació de cap infant
sigui de la raça que sigui. Tots els infants han de ser tractats de les
mateixes condicions, es una actitud que tinc. penso que tots els infants han de tractar de la mateixa manera, encara que cada infant és diferent. També cal donar a tots l'ajuda necessaria i sempre ajustada a les seves capacitats. D’altra banda, penso que aquesta es una actitud a
millorat es el desenvolupament a la cooperació entre alumnes i certes formes
simples d’ ensenyances mútues, ja que sempre es pot millorar, penso que es una actitud que ja tinc però hem falta tractar de manera més directe, sobretot a dins l'aula, que és a on s'ha de tractar.
- Implicar
als alumnes en els seus aprenentatges
Per una banda, la actitud favorables és fomentar el desig
d´ aprendre, explicitar la seva relació amb el coneixement, el sentit del
treball escolar, i desenvolupar la capacitat d’ autoavaluació de l’ alumant. D’altra
banda, considero que necessito millorar amb negociar les normes amb els
infants, és una tasca complicada, i que darrera té una feina prèvia molt
delicada. Penso que això encara és difícil per jo, ja que no i tinc massa
pràctica. Però amb el temps, aprens a establir normes amb els infants.
- Treballar
en equipo
La actitud favorables és que penso que és important
afrontar i analitzar conjuntament situacions complexes, pràctiques i problemes
professionals. Treballar en equip és molt enriquidor, pel simple fet de que
tothom té diferents punts de vista, i això fa que tots junts ens enriquim. Una actitud
en la qual penso que he de treballar més i a millorar-la el fer front a
crisis o conflictes entre persones. A un primer moment no saps com actuar, ni
com és la millor manera per resoldre. Al llarg del temps aprendre quina és la
manera més adequada per resoldre un conflicte o un altre.
- Participar
en la gestió de l’escola
Una actitud favorable, penso que seria capaç de coordinar
unes extraescolars. Ja que som una persona en ganes de fer feina, i reciclar-me
en tot moment. Sempre cercaria coses noves, i faria que els infants s’ ho
passessin bé. Unes activitats a millorar i per tant he de treballar més seria
el fet d’ elaborar, negociar un projecte institucional. El primer de tot dir
que no sabria per on començar, ja que no i tinc experiència. A l’ igual que
administrar els recursos del centre, també m’ acostaria, per el simple fet de
que no i tinc experiència. I al principi no sabria per on començar les tasques
a realitzar.
- Informar
i implicar als pares
Dir que a un primer moment, me costaria molt dirigir
reunions, i parlar amb les famílies. Però som una persona, que al primer moment
me tallaria, però que desprès no tinc problema en mantenir una relació. Penso
que és molt important tenir una bona relació en família, i a la vegada saber
transmetre les coses. Per tant penso que tinc aquesta actitud favorable. Hauria
de millorar la meva timidesa, ja que al principi me costa. Crec que és un
qüestió d’ experiència. Al llarg del temps aniré collint confiança amb els
pares, i no me costarà gens parlar amb ells, ni fer reunions...
- Emprar
les tecnologies de la informació
Pel que fa
referència a les tecnologies, dir que no tindria problemes, ja que sempre he
estat contacte amb ordenadors, i si utilitzo programes nous, i no ser com
funcionen, intent manejar el programa, fins arribar el punt de manejar-lo
correctament. Aprendre a fer funcionar més tipus de tecnologies de les que ja
ser. Hem de tenir sempre una mentalitat oberta, per voler renovar-nos informàticament,
i aprendre coses noves aquesta seria una de les coses que hauria de treballar
més, ja que aprendre les noves tecnologies a pics resulta difícil.
- Afrontar
els dilemes i els problemes ètics de la professió
No tindria cap problema per prevenir la violència a l’
escola i lluitar contra els prejudicis i discriminacions sexual, ètniques i
socials. Som una persona la qual sempre he defensat la igualtat entre els
ciutadans, penso que totes les persones ens mereixem el mateix respecte i
condicions. Hauria de millorar el fet de com intervenir en casos de conflictes
d’ inclusió. Des de un moment és fàcil, però a la vegada no ho és. Ja que no
has de ferir els pensaments de ningú.
- Organitzar
la pròpia formació continua
Acceptar i
participar en la formació dels company i implicar-me en les tasques d’
ensenyança. Mai ens hem de conformar amb el que sabem. Sempre hem de voler
saber més, i anar ampliant els nostres coneixements. Un fet a treballar, penso
que podria ser el fet de formar- me constantment, no desconnectar mai d’ aquest
mon, sinó voler saber sempre coses noves, i aprendre coses. Mai és prou el que
sabem, sinó que sempre podem millorar les coses fetes.
Finalment, dir que aquest documents m’han fet veure que encara hem queden moltes coses assolir i que són molt important, i que esper que d’aquí a final de curs totes aquestes competències les haguí pogut assolir amb expectatives.
Finalment, dir que aquest documents m’han fet veure que encara hem queden moltes coses assolir i que són molt important, i que esper que d’aquí a final de curs totes aquestes competències les haguí pogut assolir amb expectatives.
Etiqueta: Penso que aquesta etiqueta es la 2.1. ja que jo amb aquesta pràctica he identificat els punts forts i els punts febles quant a les seves capacitats i competències professionals.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada