Aquestes dues darreres setmanes de classe
alguns companys han compartit els seus projectes de millora i algunes bones
pràctiques, que han dut a terme o que
encara estan en procés d’acabar aquest projecte, per fer unes conclusions. En
aquesta entrada faré un comentari global de les exposicions que he vist, comentaré
i destacaré el que m’ha semblat interessant.
Primer de tot, començar per la bona pràctica
de l’escoleta Fort de Leau de Menorca
el que ens varen parlar va ser de l’hort
i que es una feina que realitzen els infants i que es desdoblen per poder
gaudir més de l’hort i que hi hagi una millor participació. També destacar que
les famílies tenen un nivell alt de participació.
Ara seguirem, amb el projecte de l’escoleta d’ Esporles la figura del
mestre: rols i models d’actuació. El primer que vaig pensar va ser que
seria un treball difícil de dur a terme. Però també el vaig trobar molt
interessant ja que son uns futur mestres qui han de avaluar aquesta actuació. Perquè
pens que nosaltres aquest mesos de pràctiques hem pogut observar com ho fan els
mestres i si nosaltres ho volem fer de la mateixa manera o si hi ha coses que
canviar, pens que és el millor que te avaluïn futur mestres que no et coneixen
i que et poden dir si han vist alguna cosa que canviaríem.
Una
bona pràctica que hem va cridar molt l’atenció ha estat el racó del moc de l’escoleta de Sa Pobla Huialfàs, vaig trobar que era un bon racó perquè els
infants es puguin desenvolupar de manera
més autònoma a partir d’un aspecte molt quotidià i senzill com llevar-se els
mocs. Aquest és un racó que si que el treballaria dins l’escoleta, ja que si
que és senzill i es pot dur a terme al costat del mirall, perquè ells es puguin
llevar el moc.
El primer documental va ser el canvi de bolquer de l’escoleta els molins,
vaig trobar que era un documental que explica molt bé la rutina de la higiene,
normalment depèn del recursos de l’escoleta. I s’ha de tenir molt en compte l’actitud
de l’adult, ja que aquest es un moment individualitzada de l’infant. I s’ha de
dur a terme un moment càlid i proper.
El segon documental va ser el Bon dia de l’escola Es Molinar, m’ha
semblat interessant veure com realitzen el bon dia a cada una de les aules, i
veure com cada pic es torna més autònom i van cresquent i van a aferrar les
fotos o que hi ha un dia a la setmana que hi ha un encarregat.
El penúltim documental que vàrem veure va ser La vida en les parets, de Eivissa. Hem
va agradar molt com tractaven les parets i com
les definien, i que cada paret té la seva senya d’identitat, que es
construeixen dia a dia, tenen historia des del primer dia. I de l’important que
es documentar, ja que els pares poden veure el que han realitzats i els infants
estan molt contents de poder veure el que han fet exposat.
Finalment, el projecte d’Art de l’escoleta Bendinat m’ha semblat molt interessant
veure les diverses activitats plàstiques que han realitzat unes companyes unes
unitats didàctiques per dur a terme durant tot un any amb material reciclat majoritàriament.
També, dir que com que no he realitzat aquestes activitats plàstiques dins la meva aula, pens que seria un bon
recurs per tenir en compte.
I per acabar, dir que totes aquests projectes,
bones pràctiques i documentals m’han semblat interessant i donar la enhorabona
a totes les meves companyes per aquest treball.
Etiquetes: considero que les que he utilitzat són les competències 4.2 i 5.1, la competència 4.2 perquè considero que identific les bones pràctiques i projectes i documentals i les comparteixo per algun dia dur-les a la pràctica. i la competència 5.1 perquè he reflexionat isobre els projectes i les bones pràctiques per ampliar la meva formació a partir de les meves companyes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada