dimarts, 28 de maig del 2013

COMPARTIM ELS PROJECTES DE MILLORA, BONES PRÀCTIQUES I DOCUMENTALS...

Aquestes dues darreres setmanes de classe alguns companys han compartit els seus projectes de millora i algunes bones pràctiques, que han dut  a terme o que encara estan en procés d’acabar aquest projecte, per fer unes conclusions. En aquesta entrada faré un comentari global de les exposicions que he vist, comentaré i destacaré el que m’ha semblat interessant.


Primer de tot, començar per la bona pràctica de l’escoleta Fort de Leau de Menorca el que ens varen parlar va ser de l’hort i que es una feina que realitzen els infants i que es desdoblen per poder gaudir més de l’hort i que hi hagi una millor participació. També destacar que les famílies tenen un nivell alt de participació. 

Ara seguirem, amb el projecte de l’escoleta d’ Esporles la figura del mestre: rols i models d’actuació. El primer que vaig pensar va ser que seria un treball difícil de dur a terme. Però també el vaig trobar molt interessant ja que son uns futur mestres qui han de avaluar aquesta actuació. Perquè pens que nosaltres aquest mesos de pràctiques hem pogut observar com ho fan els mestres i si nosaltres ho volem fer de la mateixa manera o si hi ha coses que canviar, pens que és el millor que te avaluïn futur mestres que no et coneixen i que et poden dir si han vist alguna cosa que canviaríem.

 Una bona pràctica que hem va cridar molt l’atenció ha estat el racó del moc de l’escoleta de Sa Pobla Huialfàs,  vaig trobar que era un bon racó perquè els infants es puguin desenvolupar  de manera més autònoma a partir d’un aspecte molt quotidià i senzill com llevar-se els mocs. Aquest és un racó que si que el treballaria dins l’escoleta, ja que si que és senzill i es pot dur a terme al costat del mirall, perquè ells es puguin llevar el moc.

El primer documental va ser el canvi de bolquer de l’escoleta els molins, vaig trobar que era un documental que explica molt bé la rutina de la higiene, normalment depèn del recursos de l’escoleta. I s’ha de tenir molt en compte l’actitud de l’adult, ja que aquest es un moment individualitzada de l’infant. I s’ha de dur a terme un moment càlid i proper.

El segon documental va ser el Bon dia de l’escola Es Molinar, m’ha semblat interessant veure com realitzen el bon dia a cada una de les aules, i veure com cada pic es torna més autònom i van cresquent i van a aferrar les fotos o que hi ha un dia a la setmana que hi ha un encarregat.

El penúltim documental que vàrem veure va ser La vida en les parets, de Eivissa. Hem va agradar molt com tractaven les parets i com  les definien, i que cada paret té la seva senya d’identitat, que es construeixen dia a dia, tenen historia des del primer dia. I de l’important que es documentar, ja que els pares poden veure el que han realitzats i els infants estan molt contents de poder veure el que han fet exposat.

Finalment, el projecte d’Art de l’escoleta Bendinat m’ha semblat molt interessant veure les diverses activitats plàstiques que han realitzat unes companyes unes unitats didàctiques per dur a terme durant tot un any amb material reciclat majoritàriament. També, dir que com que no he realitzat aquestes activitats plàstiques  dins la meva aula, pens que seria un bon recurs per tenir en compte.



I per acabar, dir que totes aquests projectes, bones pràctiques i documentals m’han semblat interessant i donar la enhorabona a totes les meves companyes per aquest treball. 


Etiquetes: considero que les que he utilitzat són les competències 4.2 i 5.1, la competència 4.2 perquè considero que identific les bones pràctiques i projectes i documentals i les comparteixo per algun dia dur-les a la pràctica. i la competència 5.1 perquè he reflexionat isobre els projectes i les bones pràctiques per ampliar la meva formació a partir de les meves companyes. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada