Després de l’explicació dels diferents tipus
de jornada, que realitzen les pràctiques a diferents centres de Mallorca, en concret
l’escoleta Teringa, l’escoleta Toninaina d’Inca, l’escoleta Bendinat, l’escoleta
Santa Catalina de palma i l’escoleta , he pogut comprovar que més o menys, la
jornada es va esdevenint de manera similar en tots els centres esmentats. Les
edats dels infants son de 1-2 anys.
Podem dir que totes elles ofereixen el servei
d’escoleta Matinera; s’inicia el dia amb una estona de joc lliure mentre van
arribant tots els infants; i llavors es passa el plafó i es fa el ritual del
bon dia i es berena. Dir que l’escoleta Santa Catalina desprès del bon dia
juguen i quan acaba el joc ja berenen. Després es passa a les activitats més de
caràcter estructurat, activitats que du a terme la mestra.
Cada dia hi ha una estona dedicada al joc al
pati, ja que totes les escoles troben que és una cosa molt important i que els
infants necessiten, per no sentir-se tancant, també varia molt en funció del
centre, solen estar un temps aproximadament de 45 i 60 minuts depenent del que
han fet o el que han de fer. El pati te un valor molt important , ja que estan
a l’aire lliure, els infants poden jugar amb els infants de les altres classes
si en hi ha, córrer, imaginar, saltar seguint els seus interessos.
Les activitat que realitzen les escoles en hi
ha que son igual i d’altres que no, les activitats que realitzen i son iguals
son psicomotricitat i joc heurístic. Mentre que a totes les altres escoles
menys a l’escoleta Toniaina fan expressió plàstica o creativitat. Una altra
activitats que hi ha escoles que realitzen és la música i hem va cridar molt
l’atenció que ja toquen els instruments, aquestes escoles son l’escoleta Teringa
i l’escoleta Bendinat.
D’altra banda, les activitats de
psicomotricitat i joc heurístic totes es realitzen en un temps dins l’horari
escolar, i el temps que passes és més segons la motivació, també no se comença
sempre a la mateixa hora, ja que depenent del berenar i els canvis de bolquers,
es pot començar més tard o més prest.
La manera de fer el Bon dia!, és similar, a
Toniaina es fa el bon dia llegint les agendes i desprès a un costat de l’aula
hi ha les fotografies, la mestra demana a vingut en Joan.. si ha vingut va cap
a la mestra dona un peto a la seva foto i la de penjar al plafó a les altres
escoletes es similar menys a la de Santa Catalina que el bon dia la fa un
titella (granota).
Una cosa que també m’ha cridat l’atenció ha
estat que als infants no tots berenen de fruita, per exemple a l’escoleta
Toniaina berenen de pa i oli tots els dies menys els divendres que solen menjar
galletes. A les altres escoles en hi ha
que sempre mengen fruites i d’altres que van variant.
Pel que fa a l’hora de dinar a l’escoleta
Teringa es obligatori quedari mentre que a les altres escoletes no, ja que
molts de pares a Toniaina venen a cerca els infants damunt les 12:30, quan els
infants que han de han a menjador i van.
Finalment, a totes les escoletes hi ha l’hora
de dormir i cada infant té la seva hamaca i sempre esta col·locada al mateix
lloc. Hi ha escoles que els infants poden dur xumets i pelutxos o alguna tela,
mentre que a l’escoleta de santa Catalina els infants no poden dur xumets i a les altres escoletes si.
Totes les activitats que realitzen a les
escoletes son per fomentar l’autonomia i el joc lliure proporcionant espais i
moments del dia.
Etiquetes: Pens que aquestes competències 3.2
i 3.3 son les més acertades, ja que per jo son les que he fet servir més en
aquesta activitats, perquè he reflexionat sobre diversos aspectes referents al
funcionament dels centres d’educació infantil. També m’han sorgit dubtes de
quin es millor horari, i la importància de dur a terme les activitats adequades
i necessàries per aquest grup d’edat per tal de desenvolupar-se i progressar
adequadament.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada