dilluns, 15 d’abril del 2013

EXPERIÈNCIES I PROPOSTES 0-3 ANYS


Aquestes experiències i propostes de 0-3 anys m’han agradat sobretot les tres que he triat que penso que hi entra el més important.


Materials d’experimentació

Aquesta pagina ha estat la primera que m’ha agradat, sobretot amb el material que experimenten, explica molt clar com varen treballar i amb a quin material. Desprès a continuació hi ha unes fotografies molt engrescadores que expliquen el material que han utilitzar i el que feien amb aquest material, com pot ser en el cas de l’aigua que es transvasament amb l’aigua: surar, enfonsar-se, travessar, omplir, buidar, quants verbs podríem anar dient?, plaer de jugar, plaer d’aprendre, del meu joc o del meu costat. En aquesta experiència i proposta utilitzen molts elements  com l’aigua, la farina i  arròs fan diversos transvasaments, primer de tot dir que veig que aquesta proposta es possible que sigui per infants un poc més grans per jo seria una activitats per els 2 anys, serien com les safates d’experimentació. Dir que aquest material hem pareix molt entretingut, divertit i deixa la possibilitat d’experimentar amb material o sols amb la mans, veure les diverses textures que tenen i  com hi ha coses que es poden separar i d’altres no. 




Juguem amb magranes

La segona experiència i proposta que m’ha agradat ha estat aquesta que els infants experimentin amb les magranes, i puguin fer de tot i més sempre que antes de jugar han de estar preparats per no embrutar-se la roba.  Utilitzen diversos material per poder experimentar i combinar amb les granes de magrana: rodets de pintar, pots, tubs transparents, safates, oueres i petxines.  També utilitzen les mans i els dits son una bona eina, les aixafem i esclaten. Quan ens cauen a terra descobrim que els peus també ens serveixen per pintar. Les aixafem i fem petjades. Amb aquesta experiència he pogut observar que els infants experimenten molt amb un sol element i que no necessitem que hi hagi més elements.  Finalment, dir que aquesta trobo que es molt engrescadora i m’agradaria que fer-la algun dia a classe.




Treball en equip

Finalment, la tercera i darrera estratègies i propostes de 0-3 que he trobo interessant però que ha estat la que més he tardat en collir-la com a unes de les que més m’han agradat, perquè no en he trobat cap que m’agrades molt,  ja que havia collit les dues primeres que són les que m’han agradat i impactat més. Aquesta proposta és sobre el treball grupal i en parelles, van passant 4 fotos que expliquen les diverses històries. Com pot ser el cas de la bicicleta que són dos que van a damunt i un que els empeny aquesta ofereix l’oportunitat de fer un joc en equip. L’altre és el paraigües que surten al pati en parelles i desprès segueixen jugant junts a la casseta.  Penso que jugar col·lectivament ajuda molt els infants i sobretot a fer unes bones amistats.




Etiquetes: En aquesta entrada he utilitzat les competències 1.2 i 1.4. la 1.2 perquè he reflexionat sobre els elements que porten a una bona actuació. I la 1.4 perquè considero que he arribat a les conclusions  elaborades a partir de la contrastació de la informació recollida.


                

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada